«

»

Jul
04

Dimenxian: ‘Learn Math Or Die Trying’

Een bio-digitaal virus, vrijgekomen op een afgelegen eiland, staat op punt om het ecosystem wereldwijd te vernietigen en de mensheid uit te schakelen. De opdracht van het spel is dan ook om het eiland terug naar zijn natuurlijke toestand te brengen en de dreiging uit te schakelen vooraleer er catastrofale gevolgen plaatsvinden.



Integratie van algebra
‘Learn Math Or Die Trying’ is niet voor niks de slogan van het spel Dimenxian. In het spel dien je 4 missies succesvol af te ronden, in deze missies staan algebra learning objectives centraal zoals het toepassing van lineaire relaties, het herkennen van relaties, real-world data vertalen naar grafieken,…

Tabula Digita, de uitgever van dit arcade shooter spel, beweert dat deze vorm van ‘immersive learning’ in 3D game environments helpt bij het leren en toepassen van pre-algebra en algebra concepten.

Learning results
Om dit te ondersteunen onderzocht Tabula Digita de invloed van het spel bij studenten van de Washington DC Highshool. De ‘early results’ van dit onderzoek tonen een verschil tussen de pre- en posttesten tussen studenten die het spel speelden en studenten die het spel nooit speelde.


The Dimenxian™ students started out with less understanding of Algebra than did the control students and, at the end of ["X hours of..." or "Y units of..."] Algebra instruction using this game-based system, they learned more and narrowed the performance gap (from 60% to 72% of items correct for the 36 students in the test group compared to 68% to 74% of the 19 students in the comparison group, p = .20).

Met dit voorbeeld toont Tabula Digita dus dat educatieve video games een meerwaarde aan het leerproces kunnen toevoegen en als een leeractiviteit beschouwd kunnen worden.

Links
website Dimenxian
website DimensionM

Related posts:

Leave a Reply