«

»

Sep
14

Speeltuin versus klaslokaal: Educatie in Second Life

Een klaslokaal dat op een speeltuin lijkt staat voor vele mensen gelijk met een teken van falen, maar dit is niet het geval in Second Life, in Second Life is de ‘speelplaats’ een norm. Second Life laat gebruikers toe om met verschillende concepten te spelen.


Enkele mogelijkheden van Second Life die voor educatieve doeleinden ingezet kunnen worden:

Visualisatie & simulatie
3D Modelling maakt (eenvoudige) data visualisatie en simulaties zoals simulaties van botsende atomen en interactieve anatomische modellen mogelijk.
Enkele voorbeelden:

Exploratie & Interactiviteit
Exploratie kan plaats vinden in ‘immersive environment’ zoals het International Space Flight Museum (ISM), dit museum met hoge interactiviteit is één van de meest succesvolle museums in Second Life.

Second Life residents kunnen deelnemen aan verschillende projecten waarin individuen of groepen objecten kunnen manipuleren. De ‘Lunar Rover, zichtbaar op de rechter afbeelding, werd bijvoorbeeld door een SL gebruiker ontworpen.

Communicatie
Natuurlijk is het organiseren van conferenties, meetings, cursussen, … ook mogelijk.

Related posts:

Leave a Reply