«

»

Nov
10

Ik vroeg me af hoe ver de ontwerpers van de Authoring tools waren tegenover de SeriousGame tendens? Deel 1

Ik vroeg me af hoe ver de ontwerpers van de Authoring tools waren tegenover de SeriousGame tendens?

Wel, e-doceo heeft daarop al antwoord.

E-Learning maker 3 die in mei 2011 werd gelanceerd, vereenvoudigt de creatie van e-learning opleidingsinhouden met als doel: Seriousgame!

Het doel: serious game!

‘Serious game’ (serieus spel) is afgeleid van het ludieke en interactieve principe van videospelen maar heeft een duidelijk doel: leren. Veel cursisten zullen door de originele en aantrekkelijke formaten worden aangetrokken. Het is een echte pedagogische strategie, efficiënt is op het gebied van binding met cursisten, maar de toepassing van serious game is vaak moeilijk…

In elearning maker 3 biedt e-doceo ‘modellen’ voor de grafische vormgeving van pedagogische scenario’s. De maker kan de inhoud van zijn opleiding in vooraf geformatteerde modellen invoeren: de ‘kit inhoud’. De vier beschikbare modellen komen overeen met de classificatieniveaus van e-learning e2c (niveaus die door e-doceo zijn gedefinieerd om de graad van enscenering en het gebruik maken van media hiërarchisch in te delen), gaand van een vragenlijst tot een serious game.

Een motor serious gaming maakt deel uit van het programma, met een vereenvoudigde programmeertaal. Vele andere geavanceerde technologische functies stellen logische scenario’s voor die veel aan de verbeeldingskracht van de maker overlaten (herkennen van aanwijzingen in een spel, verplaatsen van voorwerpen, enz…).

De toon is aangegeven, e-doceo geeft duidelijk zijn positie aan maar hebben ze de aangepaste tools of zijn het gewoon “patch” die de mode volgen?

De tijd zal het ons zeggen…

elm3.gif

Related posts:

Leave a Reply